דף ראשי מאמרים עתיקות למכירה, או "ענתיקות למכירה" איך תזהו? ומה תעשו איתם?

עתיקות למכירה, או "ענתיקות למכירה" איך תזהו? ומה תעשו איתם?

למי מאיתנו אין איזה תכשיט או חפץ ישן שיושב ומעלה אבק בבית? אני מניח שלרובינו יש עתיקות למכירה ששוכבים באיזה מחסםן או חדר עזוב. לאחדים מאיתנו אולי אפילו יש חפץ יקר ערך שאנו כלל לא יודעים מה שוויים או ערכו, כמו אותו בן שאביו הוריש לו דירת 5 חדרים מלאה בפריטים ישנים, מעלי אבק שנראו לכאורה כמו אוסף של זבל.

למי מאיתנו אין איזה תכשיט או חפץ ישן שיושב ומעלה אבק בבית? אני מניח שלרובינו יש עתיקות למכירה ששוכבים באיזה מחסםן או חדר עזוב. לאחדים מאיתנו אולי אפילו יש חפץ יקר ערך שאנו כלל לא יודעים מה שוויים או ערכו, כמו אותו בן שאביו הוריש לו דירת 5 חדרים מלאה בפריטים ישנים, מעלי אבק שנראו לכאורה כמו אוסף של זבל. הבן מיהר להיפטר מאותם חפצים ומצא איזה סוחר שהציע לו סכום של פחות מכ 30 אלף שקלים על מנת "שיפנה" עבורו את הדירה. הבן שמח מאוד מכיוון שכל מה שראה לנגד עיניו היו ה"רווח" שיעשה על מכירת הדירה" וכלל לא ידע כי ברשותו עתיקות למכירה בשוייו של אלפים ואף מיליוני דולרים. אותו סוחר מיהר להעביר את ה"מציאה" לאספן ששילן סכום של יותר מ 600 אלף דולרים על חלק קטן מהפיטים והשמועה מספרת שעדיין ברשותו עתיקות למכירה בשווי של למעלה ממיליון. מסתבר שיש לא מעט חפצי אומנות, אספנות שאנו כלל לא יודעים מה שוויים.

מה ההגדרה של עתיקות למכירה או במונח העממי :"ענתיקה"?

ההגדרה הכללית של "ענתיקה" או כל אחד מה עתיקות למכירה מתחלק בין אלו שגילם עד 100 שנים ואלו שהם יותר מ 100 שנים. הפער בין 2 סוגים אלו עצום, לרוב אלו שהם צעירים יותר יהיו נפוצים לעומת המבוגרים יותר שהם לרוב יהיו נדירים יותר. אספנים מקצועיים לרוב יהיו אלו שמחפשים עתיקות למכירה ישנים נושנים בעלי תיארוך גיל של 100 שנים ומעלה לפחות. חשוב לציין כי לא כל פריט נחשב לעתיק ויש חשיבות לסיווג שלו. אלו הקטגוריות שניתן להכליל כענתיקות:

מטבעות ושטרות – לרוב אלו יהיו פריטים שאינן בשימוש עוד, בעלי איכות ושימור גבוהים.

אומנות – ציורים, סקיצות, תמונות ופסלים. האיכות צריכה להיות טובה ככל הניתן, ככל שהאיכות גבוהה יותר השווי יהיה גבוה יותר.

שעונים ותכשיטים, גם כאן בקטגוריה זו הוותק משפיע על המחיר.

יודאיקה – מגוון הפריטים באשר הם אשר כגון סביבונים, מנורות, מגני דוד, וכל פריט המשוייך עם היהדות.

רהיטים – עתיקות של רהיטים ממאות קודמות השמורים ללא פגע יתומחרו במחיר גבוהה וימכרו בקלות.

 

למה יש דרישה וסחר כל כך ערני של עתיקות למכירה 

רבים מחפשים עתיקות למכירה, חלקם מוצאי "מציאות" ואחרים מוכנים לשלם הון עבור אותו פריט ישן נושן. למה בעצם אנשים מבקשים לרכוש ענתיקות, מה מיוחד כל כך בעתיקות למכירה? על מנת לענות על כך ניתן לחלק את ציידי האוצרות ל 2 קבוצות עיקריות, הראשונה הם אלו שמחפשים עתיקות למכירה למטרת תחביב או אספנות, אל תתפתו לחשוב שתחביב הוא משהו קל דעת, יש תחביביםפ יקרים מאוד כדוגמת עתיקות למכירה. הקבוצה השנייה היא של חובבי העיצובים, עיצוב פנים עם פריטים עתיקים יתנו לחלל ארשתמיוחדת ויש לא מעט שיסכימו לשלם על כך. לא משנה לאיזו קבוצה אתם משתייכים, כאשר מדובר על עתיקות למכירה קחו בחשבון שאתם נכנסים לעולם מיוחד שמשלב היסטוריה, רגשות ולא מעט כסף.