דף ראשי מאמרים מכירה פומבית – הדברים הקטנים ששווים בגדול

מכירה פומבית – הדברים הקטנים ששווים בגדול

שאלתם את עצמכם פעם האם תמונה הישנה שעל הקיר או אותו קומקום שיושב במחסן ומעלה אבק שווים משהו? אם התשובה היא כן הרי שללא ספק מכירה פומבית זו הדרך שלכם לדעת את השווי האמיתי ואולי אפילו לקבל אותו. רבים כבר יודעים כי המחסן שלהם שווה לא מעט כסף

מדליה עתיקה
מדליה עתיקה

שאלתם את עצמכם פעם האם תמונה הישנה שעל הקיר או אותו קומקום שיושב במחסן ומעלה אבק שווים משהו? אם התשובה היא כן הרי שללא ספק מכירה פומבית זו הדרך שלכם לדעת את השווי האמיתי ואולי אפילו לקבל אותו. רבים כבר יודעים כי המחסן שלהם שווה לא מעט כסף, לפעמים זו קערה מיוחדת או מטבע מיושן, לא משנה מה יש לא מעט דברים קטנים שאולי אתם לא מודעים לכך ששווים כסף, לא בהכרח מיליונים אך ללא ספק יש להם שווי שאותו תוכלו לממש על ידי מכירה פומבית. יש בתי מכירות פומביות המבצעים מכירה פרונטלית וכיום יותר מתמיד יש בית מכירות פומביות וירטואליים הנמצאים ברשת. יש חשיבות רבה לבחירת המרום בו תבצעו מכירה פומבית על מנת שההערכה תהיה אמיתית ונכונה.

 

תמחור פריטים עבור מכירה פומבית, הכרחי ולא מסובך

אנחנו מבינים כי מימוש האוצרות שלנו על ידי מכירה פומבית זו הדרך היעילה לקבל את מה שבאמת מגיע לנו עבור כל פריט אך יש שאלה שעולה "כמה זה שווה?" הרי שאם תדרשו מחיר גבוה מדי עבור אותו הפריט שאתם רוצים למכור אולי אף אחד לא יקנה אותו ואתם תקבלו רושם מוטעה שאולי הוא לא באמת שווה כמו שחשבתם, לעומת זאת ייתכן שתבקשו מחיר נמוך מדי שלאחר המכירה תרגישו מרומים או שפיספסתם משהו. השאלה היא איך תדעו מה המחיר הנכון? מכירה פומבית היא הדרך שלכם למכור במחיר שלעולם לא תפסידו, הרעיון העומד מאחורי מכירות פומביות הוא אתם קובעים מה המחיר המינימלי שאתם מבקשים ( או שחושב על ידי בית המכירות) ומתחתיו לא תמכרו. הדרך הנכונה לעשות כן היא להשתמש בשירותי בית מכירות פומביות חיצוני, באופן זה הערכת המחיר תהיה נכונה ואמיתית, תוכלו להיות בטוחים שלא "יעבדו עליכם" המחיר שתקבלו יהיה טוב עבורכם, רק צריך לקחת בחשבון כי מכירה פומבית על ידי בית מכירות מחייב תשלום עמלת מכירה והשתתפות ועוד תלוי במקום בו מכרתם. אבל זה מתגמד לאור העובדה שאתם תממשו את ה"אוצר" שלכם ללא חשש ובמחיר הנכון. לרוב מכירה פומבית על ידי בית מכירות פומביות מוכר ואיכותי נעשית על ידי ביצוע הערכה ראשונה של הפריט, חשוב ושכלול המרכיבים הנלווים ואז קביעת מחיר סף – מינימום למכירה, רכישת המוצר וזכייה בו נעשית על ידי קבלת ההצעות של הרוכשים כאשר כל הצעה הגבוהה מקודמתה מקנה את זכות הרכישה, במילים פשוטות – מי שמציע את הסכום הגבוהה ביותר מרוויח.

 

מה מומלץ? מכירה פומבית וירטואלית או פרונטלית?

יש 2 סוגים של מכירות פומביות, האחת מכירה פומבית פרונטלית בה הקונים רואים את המוצרים בעיניהם, ומכירה וירטואלית בה המוצרים מוצגים באתר אינטרנט. כיום רבים מעדיפים אתר מכירות מקצועי ואמין אל פני מכירה פרונטלית, הן מבחינת המוכרים והן מבחינת הקונים. מכירה פומבית פרונטלית מחייבת שינוע המוצרים, אבטחתם במידה והם בעלי ערך רב ולא מעט ארגון והכנה למכירה. לעומת זאת מכירה פומבית וירטואלית בטוחה וקלה הרבה יותר, הרכישה והמכירה נעשים דרך גורם שלישי שמתווך בין כולם. היתרון ניתן להציג יותר פריטים, ניתן לבחור מבין מספר רב של מוכרים בעת ובעונה אחת וההיצע מתחלק לקטגוריות אותם תוכלו לסנן ולבחור מביניהם את הרצויות והמועדפות עליכם. התהליך לרוב קצר ומאובטח יותר הן לקונה והן למוכר.